Produkten har nu lagts till i kundkorgen Gå till kassan

Ångerrätt och retur

Ångerrätt
Vi vill att du som kund blir 100% nöjd med det du beställer. Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor. För varor köpta från 1 december gäller förlängd ångerrätt tom 31 januari året efter.

Varan skall vara i otvättat, oanvänt och säljbart skick. Den skall returneras i originalförpackning med tillhörande förpackningsmaterial. Ev märken och etiketter som är fästa vid varan får ej vara borttagna eller bortklippta. Det är viktigt att emballera väl. Om du
returnerar varor till oss betalar du själv för returfrakten. Skicka med PostNord, Schenker eller DHL. Välj inte postförskott eller rekommenderat brev. Om du skickar varan till ett ombud kan det ta upp till 5 dagar innan vi har möjlighet att hämta och hantera din retur.

Vi vill helst att du kontaktar oss före returen så att vi vet att den är på väg. Skicka e-post till kontakt@minimundus.se.

Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. Liggetiden för din försändelse är 14 dagar efter ankomsten till ombudet. Detta gäller både PostNord och Schenker. Om du inte hämtar ut din beställning hos ombudet debiterar vi dig de kostnader din beställning förorsakat oss, dvs fraktkostnad, kostnad för förpackning samt ev expeditions- och hanteringsavgifter.

Du använder retursedeln som du hittar längst ner på denna sida. Du kan skriva ut den och fylla i den eller skriva uppgifterna i ett meddelande till oss. Det är viktigt att de obligatoriska uppgifterna kommer med. Du betalar själv portokostnaden för returen. Vill du byta storlek eller till annan vara så skickar vi bytet portofritt till dig.

Returadress:
Minimundus AB
Linnégatan 12
522 31 Tidaholm

OBS! Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. För kunden specialsydd eller specialbeställd vara omfattas ej av ångerrätten. Vi tar inte emot returer som skickas som postförskott. Det är kundens ansvar att ange en giltig adress samt korrekt mobiltelefonnummer och e-postadress. Liggetiden för din försändelse är 14 dagar efter ankomsten till ombudet. Detta gäller både PostNord och Schenker. Om du inte hämtar ut din beställning hos ombudet debiterar vi dig de kostnader din beställning förorsakat oss, dvs fraktkostnad, kostnad för förpackning samt ev expeditions- och hanteringsavgifter.

Här kan du läsa Lagen om distansavtal

Återbetalning
Om du har valt Klarna som betalsätt kommer de att kontakta dig. Om du har valt att betala med kort kommer vi att göra en återbetalning inom 30 dagar. Om du har valt Förskottsbetalning kommer vi att kontakta dig via mejl för att få de uppgifter vi behöver för att göra en återbetalning.

Transportrisk
Tillsammans med våra transportpartners står Minimundus för transportrisken, dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och din transportpartner står för risken vid en eventuell retur till oss.

Om du upptäcker att din leverans är skadad när du hämtar den hos ett ombud så skall du anmärka på detta då du emot godset. Har du fått en pappersavi skriver du en anmärkning på kvittensdelen som du sedan lämnar till ombudet. Om du har fått en SMS-avisering ber du om ett papper där du kan skriva ner pin-koden och kollinumret, att försändelsen är skadad samt ditt namn. Detta lämnar du till ombudet. Du behöver inte skriva exakt vad skadan omfattar, bara att förpackningen är trasig. Denna anmärkning är dock nödvändig för att fraktbolaget skall se att skadan inträffat under transporten.

Om du upptäcker skadan först när du packat upp din beställning måste du anmäla skadan till oss inom 5 arbetsdagar.

Reklamation eller felaktigt expedierad vara
Om du upptäcker att en vara är defekt eller felaktigt expedierad betalar vi alltid returfrakten. Kontakta oss via e-post kontakt@minimundus.se inom 5 arbetsdagar efter att du mottagit varan så hjälper vi dig. Bifoga, om möjligt foton på defekten/felet eller den felexpedierade varan. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Normalt begär vi varan i retur och då skickar vi en förbetald retursedel som måste användas vid returfrakten. Vi ersätter inte returfraktkostnader som inte i förhand är godkända av Minimundus.

Retursedel att fylla i och skicka tillsammans med varan/varorna vid retur eller byte hittar du här:

Bilagor