Produkten har nu lagts till i kundkorgen Gå till kassan

Frakt och leverans

Vi behandlar din beställning normalt inom 1-2 helgfria vardagar efter att vi mottagit den. (Undantag förskottsbetalningar som behandlas då betalningen kommit oss tillhanda). Leveranser som skickas med paket kan ta ytterligare någon dag beroende på logistiken hos oss och vår transportör. Din beställning leveras med Posten eller Schenker PrivPak.

Det är ditt ansvar som kund att ange en giltig leveransadress, korrekt mobilnummer för avisering och en korrekt e-postadress. Ditt namn måste stå på postlådan för att postens brevbärare skall lägga försändelsen i lådan. Om beställningen inte kan levereras pga felaktig eller otillräcklig adress skickas försändelsen tillbaka till oss märkt "Adressat okänd". Kostnaden att skicka om beställningen betalas av kunden.

Fraktkostnad
Fraktkostnaden är normalt 29 eller 49 kr inom Sverige.
För leverans inom EU är fraktkostnaden 78 eller 159 kr.
För leverans till övriga världen kontakta oss på kontakt@minimundus.se


Skrymmandetillägg

tillkommer på vissa stora, otympliga och tungar varor såsom skrindor och barnmöbler. Detta är 80 kr inom Sverige. Beställer du från utlandet faktureras detta tillägg separat. Vid dessa varor ser du den orange lastbilssymbolen.


Posten Varubrev - levereras hem till din postlåda eller till närmaste ombud

Du får ett SMS då leveransen lämnar oss. I det fall försändelsen skulle vara för stor för din postlåda så får du hämta det hos ditt närmaste
Postombud. I detta fall får du ytterligare en SMS-avisering som talar om när det finns att hämta hos ombudet. Postens ombud har vanligtvis generösa öppettider och du hämtar din leverans när det passar dig.


Schenker PrivPak - levereras till närmaste ombud
Du får en avisering via SMS när leveransen finns att hämta hos ombudet. Schenker PrivPak har 1600 paketombud (främst servicebutiker och bensinstationer) runt om i landet. Ombuden har generösa öppettider så du kan hämta din leverans när det passar dig. Om du vill hämta din Schenker PrivPak leverans hos ett annat än ditt närmaste ombud så skickar du ett mail till oss i samband med att du gör din beställning, så ändrar vi till ditt valda ombud när vi bokar din frakt.

Hämta i lagerbutiken
Du kan också välja att hämta din beställning i vår lagerbutik i Tidaholm. Då tillkommer självklart ingen fraktkostnad. Du får ett mail när varorna är packade och klara att hämta.

Outlöst/ej uthämtad försändelse
Det är kundens ansvar att ange en giltig adress samt korrekt mobiltelefonnummer och e-postadress. Liggetiden för din försändelse är 14 dagar efter ankomsten till ombudet. Detta gäller både PostNord och Schenker. Om du inte hämtar ut din beställning hos ombudet debiterar vi dig de kostnader din beställning förorsakat oss, dvs fraktkostnad, kostnad för förpackning samt ev expeditions- och hanteringsavgifter. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

Om en vara är slut
Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning och eventuella fel i lagersaldot. I de fall en vara tillfälligt är slutsåld eller om den är en beställningsvara är leveranstiden något längre. Vi meddelar dig i dessa fall den beräknade leveranstiden.
I vissa fall gör vi en delleverans och skickar därefter den restnoterade varan portofritt då den kommit in på lager igen. Vi skickar aldrig en ersättningsvara. Om vi tror att en annan vara skulle motsvara dina behov kontaktar vi dig alltid för att fråga. Vi ringer eller skickar ett mail.

Emballage
Vi använder oss av miljövänligt emballage. Bli inte förvånad om leveransen kommer i en återanvänd kartong och återanvänt packmaterial. Vi försöker återanvända så mycket som möjligt för miljöns skull. Självklart är kartong och emballage rent och helt när vi det lämnar oss.

Transportrisk
Tillsammans med våra transportpartners står Minimundus för transportrisken, dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och din transportpartner står för risken vid en eventuell retur till oss.

Om en vara är skadad
Om du upptäcker att din leverans är skadad när du hämtar den så tar du emot godset men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först skriva en anmärkning på kvittensdelen. Du behöver inte skriva exakt vad skadan omfattar. Denna anmärkning är dock nödvändig för att fraktbolaget skall se att skadan inträffat under transporten.

Om du upptäcker skadan först när du packat upp din beställning måste du anmäla skadan till oss inom 5 arbetsdagar.

Reklamation eller felaktigt expedierad vara
Om du upptäcker att en vara är defekt eller felaktigt expedierad betalar vi alltid returfrakten. Kontakta oss via e-post kontakt@minimundus.se inom 5 arbetsdagar efter att du mottagit varan så hjälper vi dig. Bifoga, om möjligt foton på defekten/felet eller den felexpedierade varan. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Normalt begär vi varan i retur och då skickar vi en förbetald retursedel som måste användas vid returfrakten. Vi ersätter inte returfraktkostnader som inte i förhand är godkända av Minimundus.