Produkten har nu lagts till i kundkorgen Gå till kassan

Ångerrätt och retur

Ångerrätt
Vi vill att du som kund blir 100% nöjd med det du beställer. Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor. För varor köpta från 1 december gäller förlängd ångerrätt tom 31 januari året efter.

Varan skall vara i otvättat, oanvänt och säljbart skick. Den skall returneras i originalförpackning med tillhörande förpackningsmaterial. Ev märken och etiketter som är fästa vid varan får ej vara borttagna eller bortklippta. Det är viktigt att emballera väl. 

Vid retur av den oanvända varan kontaktar du oss före returen så att vi vet att den är på väg. Ring 0502 13992 eller skicka e-post till kontakt@minimundus.se. Du betalar själv kostnaden för returen. Glöm inte att lägga med ett meddelande där du skriver numret på kvittot/fakturan, ditt telefonnummer, din e-postadress och att det är ett ångrat köp. Vi uppskattar om du vill skriva en motivering till varför du returnerar varan. Det betyder mycket för oss i vårt arbete med att erbjuda så bra produkter som möjligt.

Returadress:
Minimundus AB
Linnégatan 12
522 31 Tidaholm

Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten. För kunden specialsydd eller specialbeställd vara omfattas ej av ångerrätten. Vi tar inte emot returer som skickas med postförskott.

När vi fått varan i retur får du ett e-postmeddelande från oss.

Önskar du byta storlek, färg eller till en annan vara returnerar du varan du vill byta enligt ovan. Du skriver också vilken vara/storlek/färg du vill byta till så skickar vi den portofritt till dig.

Här kan du läsa den lag som gäller för distansförsäljning.

Återbetalning
Om du har betalat den returnerade varan med kort eller direktbetalning via Swedbank kommer återbetalning att ske till ditt konto snarast eller senast inom 30 dagar. Om du betalat en vara köpt mot faktura ber vi att du i meddelandet skriver ett kontonummer så återför vi beloppet för varan till det kontot. OBS! Har du inte betalat fakturan skicka då INTE med fakturan tillbaka. När vi fått varan i retur får du ett e-postmeddelande från oss med ytterligare instruktioner.

Transportrisk
Tillsammans med våra transportpartners står Minimundus för transportrisken, dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och din transportpartner står för risken vid en eventuell retur till oss.

Om du upptäcker att din leverans är skadad när du hämtar den hos ett ombud så skall du anmärka på detta då du emot godset. Har du fått en pappersavi kan du skriva en anmärkning på kvittensdelen som du sedan lämnar till ombudet. Om du har fått en SMS-avisering ber du om ett papper där du kan skriva ner pin-kod och kollinummer, att försändelsen är skadad samt ditt namn. Detta lämnar du till ombudet. Du behöver inte skriva exakt vad skadan omfattar, bara att förpackningen är trasig. Denna anmärkning är dock nödvändig för att fraktbolaget skall se att skadan inträffat under transporten.

Om du upptäcker skadan först när du packat upp din beställning måste du anmäla skadan till oss inom 5 arbetsdagar.

Reklamation eller felaktigt expedierad vara
Om du upptäcker att en vara är defekt eller felaktigt expedierad betalar vi alltid returfrakten. Kontakta oss via e-post kontakt@minimundus.se inom 5 arbetsdagar efter att du mottagit varan så hjälper vi dig. Bifoga, om möjligt foton på defekten/felet eller den felexpedierade varan. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Normalt begär vi varan i retur och då skickar vi en förbetald retursedel som måste användas vid returfrakten. Vi ersätter inte returfraktkostnader som inte i förhand är godkända av Minimundus.